Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky oprav společnosti

DIESELCONTROL s.r.o.

IČ: 04741587, DIČ: CZ04741587

se sídlem U kněžské louky 52, 130 00 Praha 3

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Praze oddíl C, vložka 252945.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky oprav (dále jen také "VOP") upravují práva a povinnosti společnosti DIESELCONTROL s.r.o. jako Zhotovitele a třetí osoby jako Objednatele při objednávání, provádění a úhradě ceny oprav.

I.

Preambule a vymezení pojmů

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se použijí na opravy objednávané podnikajícími i nepodnikajícími osobami, bez ohledu na to, zda oprava souvisí či nesouvisí s podnikatelskou činností Objednatele.

1.2. Tyto VOP jsou závazné pro všechna plnění, která Zhotovitel má provést pro Objednatele. Zákazník podpisem zakázkového listu či učiněním internetové e-mailové objednávky stvrzuje seznámení s VOP a jejich akceptaci.

1.3. Tyto VOP jsou nedílnou součástí smluv uzavíraných Zhotovitelem s Objednatelem a jsou rovněž zveřejněny na webových stránkách Zhotovitele www.diesel-control.eu a www.diesel-control.cz v provozovnách příjmu zakázek v provozovně Zhotovitele.

1.4. "Zhotovitelem" se rozumí společnost DIESELCONTROL s.r.o. se sídlem U kněžské louky 52, 130 00 Praha 3 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Praze, oddíl C, vložka 26154.

1.5. "Objednatelem" či "Zákazníkem" se rozumí osoba, která předala věc do opravy. Objednatel objednává opravu u Zhotovitele osobně nebo prostřednictvím Zástupce či pověřené osoby.

1.6. "Zástupcem objednatele" se rozumí ten, kdo objednává opravu na účet Objednatele, zejména zmocněnec či zaměstnanec.

1.7. "Zakázkovým listem" se rozumí smluvní formulář Zhotovitele, sloužící rovněž jako zápis o převzetí věci do opravy. Zakázkový list musí být při zadání opravy podepsán Objednatelem (jeho zástupcem) a Zhotovitelem.

Osoba jednající za Objednatele je povinna se identifikovat Zhotoviteli za účelem řádného vyplnění zakázkového listu. Za účelem ověření totožnosti jednající osoby je jednající osoba povinna předložit Zhotoviteli průkaz totožnosti občanský průkaz či cestovní pas.

1.8. "Smlouvou" se rozumí smlouva o opravě uzavřená mezi Zhotovitelem a Objednatelem za podmínek upravených těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. Smlouvu uzavírá Objednatel se Zhotovitelem písemně ve formě zakázkového listu s navrhovaným předmětem plnění/ opravy dle pokynu Objednatele/Zákazníka. Podpisem pověřeného zaměstnance Zhotovitele dojde k akceptaci návrhu.

1.9. "Věcí" se dle těchto Všeobecných obchodních podmínek rozumí vstřikovač, čerpadlo nebo railová lišta či jiné komponenty s výše uvedeným související), které jsou dle požadavku Objednatele předmětem opravy u Zhotovitele.

1.10. "Provozovnou zhotovitele" se rozumí provozovna na adrese Na Kocandě 31, 412 01 Litoměřice.

1.11. "Kontaktními údaji Zhotovitele" se rozumí:

e-mail: info@diesel-control.cz 

telefon: 777 904 042

1.12. "Občanským zákoníkem" se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.13. Každou změnu smlouvy musí Objednatel a Zákazník písemně potvrdit v souladu s těmito VOP, jinak je změna neplatná. To neplatí v případě, kdy Objednatel v zakázkovém listu vysloví souhlas s jednáním formou emailové korespondence nebo formou SMS zpráv přes mobilní aplikace.

II.

Vznik smluvního vztahu

2.1. Smlouva o opravě, jejímž předmětem je dohoda Zhotovitele a Objednatele o provedení opravy vzniká a je závazná pro obě smluvní strany od okamžiku, kdy Zákazník podepíše zakázkový list, který odkazuje na tyto VOP. Znění těchto podmínek tvoří zpravidla přílohu zákazového listu.

2.2. Má se za to, že každý, kdo předá věc k opravě a učiní objednávku, je jako Objednatel oprávněn jednat. Osoba činící objednávku osobně je povinna se Zhotoviteli identifikovat. Vystupuje-li jménem Objednatele jeho zástupce či zaměstnanec, má se za to, že tato osoba je Objednatelem pověřena objednáním a dalším právním jednáním ve věci opravy. Pokud Objednatel popře zastoupení, osoba, která učinila objednávku, vstupuje do povinnosti Objednatele a podpisem zakázkového listu na sebe bere závazek, že uspokojí veškeré budoucí závazky/dluhy Objednatele z této smlouvy, bude-li k tomu Zhotovitelem vyzvána.

2.3. Zhotovitel je oprávněn ověřit při zadávání opravy totožnost osoby jednající za Objednatele dle průkazu totožnosti a v rámci zákonných limitů identifikaci evidovat, v případě odmítnutí identifikace není povinen věc do opravy přijmout a potvrdit zakázkový list.

2.4. S ohledem na charakter požadovaného díla Objednatel, pokud je spotřebitelem dle zákona č. 89/2012 Sb., současně souhlasí s tím, aby se zahájením díla/ opravy byla započato bezprostředně po uzavření smlouvy. Objednatel – spotřebitel bere na vědomí, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

III.

Cena opravy

3.1. Je-li možné při převzetí věci do opravy dle Objednatele popsané závady stanovit předběžnou cenu opravy, musí být tato cena jako předběžná uvedena v Zakázkovém listě nebo ji Zhotovitel předběžně stanoví dodatečně po demontáži. Tato cena není konečná a je pouze přibližná. Cena je stanovena podle ceníku servisních úkonů, náhradních dílů a materiálu spotřebovaného při opravě, odpovídající skutečně provedenému dílu. Cena prací neobsažených v ceníku musí být uvedena zvlášť. Ceník servisních úkonů je k nahlédnutí v provozovně Zhotovitele.

3.2. Není-li možné při zadání opravy stanovit předběžnou cenu, musí být tato skutečnost vyznačena v Zakázkovém listu. Předběžná cena pak musí být písemně sdělena Zákazníkovi po ohledání stavu věci. Stejný postup se použije pro případ, že kromě Objednatelem uvedených vad budou zjištěny nutné opravy nad původně předpokládaný rozsah. Objednatel je povinen se bez zbytečného odkladu písemně vyjádřit k odhadované ceně či novému rozsahu opravy. Neodsouhlasí-li Objednatel cenu do 72 hodin od vyrozumění o odhadované ceně, Zhotovitel opravu neprovede a Objednateli vzniká povinnost si věc převzít. V takovém případě je Objednatel povinen uhradit Zhotoviteli provedenou demontáž, prohlídku, případně opravy již provedené, dle původní zakázky.

3.3. Požaduje-li Objednatel při zadávání zakázky závazné cenové údaje, vypracuje Zhotovitel rozpočet nákladů pouze po demontáži a důkladném proměření všech komponentů souvisejících s požadovanou opravou. V rozpočtu uvede Zhotovitel náklady na práci a potřebné náhradní díly s příslušným cenovým údajem. Rozpočet se vystavuje s výhradou, že není zaručena jeho úplnost co do prací, jejichž potřeba se objeví až v průběhu plnění zakázky. Zhotovitel je takto zpracovaným rozpočtem co do ceny prací v něm zahrnutých vázán po dobu 3 týdnů od jeho vystavení. Není-li v této v této lhůtě započato s plněním oprav z důvodu na straně Objednatele, platí po uplynutí 3 týdnů takto zpracovaný rozpočet pouze za cenu určenou odhadem dle předchozích ustanovení čl. III. těchto VOP.

3.4. Objednatel je srozuměn s tím, že v případě, že neodsouhlasí provedení opravy a bude požadovat zpětné smontování věci, je tento úkon zpoplatněn dle ceníku Zhotovitele. Současně je Objednatel srozuměn s tím, že i po smontování nelze věc uvést do původního stavu.

3.5. Pokud si Objednatel věc do 30 -ti kalendářních dnů od vyrozumění nepřevezme, propadá věc do vlastnictví Zhotovitele jako použité díly bez hodnoty.

3.6. Písemné sdělení, jímž Objednatel akceptuje nově stanovenou cenu, se stává přílohou Zakázkového listu. Při převzetí opravy Objednatel potvrdí nově stanovenou cenu podpisem předběžného rozpočtu, případně podpisem daňového dokladu. 

3.7. Zhotovitel je oprávněn požadovat po Objednateli úhradu zálohy ve výši až 70% předpokládané ceny + DPH. 

3.8. Pokud nebude záloha uhrazena do 3 pracovních dnů, ruší se původně sjednaný termín k provedení opravy / zakoupení náhradních dílů. O novém termínu provedení opravy Zhotovitel informuje Objednatele do 3 pracovních dnů ode dne o obdržení zálohy.

IV.

Rozsah a provedení opravy

4.1. Oprava bude provedena v rozsahu a v termínu uvedeném v zakázkovém listu, případně v emailové objednávce akceptované Zhotovitelem.

4.2. Podpisem zakázkového listu či cenové nabídky eventuálně internetovou objednávkou Objednatel souhlasí, že v případě nedostupnosti originálních náhradních dílů, budou použity náhradní díly srovnatelné kvality. Těmito náhradními díly se rozumí náhradní díly mající stejnou kvalitu jako komponenty používané pro montáž nových vstřikovačů a čerpadel a které jsou vyráběny podle specifikací a výrobních norem stanovených výrobcem pro výrobu vstřikovačů nebo čerpadel. Náhradními díly "srovnatelné kvality" se pro účely oprav rozumí výhradně náhradní díly vyráběné výrobcem, jenž může kdykoliv potvrdit, že dané náhradní díly odpovídají kvalitě komponentů. 

4.3. Vyjde-li při provádění opravy najevo potřeba provedení jiné nebo dodatečné opravy, upozorní Zhotovitel na tuto skutečnost bez zbytečného odkladu písemně Objednatele. V případě změny rozsahu a pracnosti opravy je Zhotovitel oprávněn podle potřeby prodloužit termín, o čemž Objednatele vyrozumí.

4.4. Objednatel je povinen předem uvést do zakázkového listu, že mu má být vrácen vyměněný poškozený díl nebo součástka. Jinak tyto komponenty přenechává do vlastnictví Zhotovitele jako použitý materiál bez hodnoty. 

4.5. Objednatel je povinen převzít věc z provozovny Zhotovitele ve lhůtě k tomu určené dle odst. 6.3. těchto VOP.

Při provádění opravy u Objednatele přebírá Objednatel opravu podpisem na zakázkovém listu. Nevyzvedne-li si Objednatel věc z opravy ve sjednaném termínu, je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli poplatek za uskladnění.

4.6. Objednatel si je plně vědom, že byl podrobně obeznámen s rozsahem opravy a vyhotovení díla dle navržené předběžné nabídky, u které měl možnost se vyjádřit a sdělit, jaké upřesnění by si přál k dané opravě a případné další dodání dílů, renovaci komponentů a mechanické práce, nad stanovený rozpočet. Ze strany Zhotovitele na výslovné přání zákazníka, lze vždy přepracovat rozpočet opravy, dle jeho požadavků, za které si svým tvrzením stojí a zodpovídá. Je si také vědom, že díly, které jsou zpětně montovány z důvodu úspory za opravu, použije Zhotovitel pouze na výslovný písemný pokyn. Objednatel na sebe přebírá odpovědnost za případné poruchy těchto zpětně montovaných dílů a úkonů s tím spojených.

4.7. K výzvě Zhotovitele je osoba přebírající opravu povinna předložit originál zakázkového listu, případně prokázat při převzetí věci svoji totožnost. Přebírá-li opravu jménem Objednatele jiná osoba, než která opravu objednala, je povinna se Zhotoviteli identifikovat. 

4.8. Při repasi výměnným způsobem není dodavatel povinen vracet staré poškozené náhradní díly.

V.

Termín dokončení opravy

5.1. Zhotovitel je povinen dodržet termín dokončení oprav, který byl v zakázkovém listě označen jako závazný. Pokud není v zakázkovém listu uveden, řídí se vše dle telefonického a elektronického ujednání.

5.2. Pokud se změní rozsah prací oproti původnímu zadání zakázky, a následkem toho není možné původní termín dokončení dodržet, je Zhotovitel povinen sdělit zákazníkovi nový termín dokončení s udáním důvodu, pro který nebylo možné původně sjednaný termín dodržet, bez zbytečného odkladu poté, co tuto skutečnost zjistí.

VI.

Provedení díla

6.1. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.

6.2. Objednatel bere na vědomí, že charakter oprav vstřikovačů a čerpadel neumožňuje předvedení jejich způsobilosti sloužit svému účelu u Zhotovitele a jejich správná funkčnost je ověřena a podložena vytištěným protokolem z certifikované testovací stanice, která disponuje testovacími daty jednotlivých výrobců daných komponent. Tento protokol, je nedílnou součástí každé ukončené zakázky.

6.3. Zhotovitel po dokončení opravy vyzve Objednatele, aby si věc převzal, k čemuž mu stanoví dostatečnou lhůtu. Objednatel je povinen si věc v této lhůtě převzít. Při předání věci spolu Zhotovitel a Objednatel sepíšou předávací protokol, v němž bude uveden zejména skutečný rozsah oprav a informace, zda Objednatel přebírá věc bez výhrad, či s výhradami. V případě, že Objednatel bude mít při převzetí věci k opravě výhrady, musí tyto výhrady v předávacím protokolu náležitě zdůvodnit, jinak se k nim nepřihlíží.

VII.

Úhrada ceny opravy

7.1. Právo na zaplacení ceny díla vzniká Zhotoviteli okamžikem provedení díla. Pokud je však dílo dokončeno a Objednatel je v prodlení s převzetím věci ve lhůtě stanovené v souladu s odst. 6.3. VOP, vzniká Zhotoviteli právo na úhradu ceny díla okamžikem prodlení Objednatele.

7.2. Zhotovitel je oprávněn umožnit Objednateli, zejména v případě dlouhodobé spolupráce, úhradu ceny za opravu později než při vydání. V takovém případě, pokud nebude ujednáno jinak, hradí Objednatel cenu na základě daňového dokladu vystaveného Zhotovitelem se splatností 7 kalendářních dnů ode dne vystavení.

7.3. Objednatel souhlasí s tím, aby mu daňový doklad byl zaslán elektronicky, pokud jej neobdržel při převzetí věci z opravy.

7.4. Všechny náhradní díly, výměnné díly a příslušenství použité při provádění zakázky zůstávají ve vlastnictví Zhotovitele až do okamžiku úplného uhrazení ceny zakázky.

7.5. Díly, které byly při provádění zakázky nahrazeny novými díly či agregáty, přecházejí převzetím předmětu zakázky Zákazníkem do vlastnictví Zhotovitele, nebylo-li písemně sjednáno jinak.

VIII.

Zadržovací právo, povinnost schovatele a svépomocný prodej 

8.1. Dodavatel je oprávněn zadržet předmět zakázky k zajištění své pohledávky za Zákazníkem. Zadržovací právo lze uplatnit i vzhledem k pohledávkám z dříve provedených prací, dodávek náhradních dílů a jiných plnění

8.2. V případě uplatnění zadržovacího práva Dodavatel bez zbytečného odkladu písemně vyrozumí Zákazníka o zadržení předmětu zakázky a jeho důvodech.

8.3. Zadržovací právo zaniká zánikem zajištěné pohledávky anebo vydáním zadrženého předmětu zakázky Zákazníkovi oproti poskytnutí jiné formy Dodavatelem odsouhlasené jistoty.

8.4. Nepřevezme-li Objednatel věc z opravy do jednoho měsíce ode dne, kdy byl k převzetí věci Zhotovitelem písemně vyzván, aby tak Objednatel učinil, zaniká Zhotoviteli povinnost schovatele ve smyslu ust. § 2598 odst. 2 občanského zákoníku. 

8.5. Nepřevezme-li Objednatel věc z opravy ve lhůtách uvedených v ust. § 2609 občanského zákoníku, je Zhotovitel oprávněn přistoupit ke svépomocnému prodeji věci.

IX.

Odpovědnost za vady a záruka za jakost

9.1. Odpovědnost Zhotovitele za vady díla/opravy se jinak řídí ustanoveními § 2615 a násl. Občanského zákoníku. Objednatel bere na vědomí, že soud nepřizná Objednateli práva z vadného plnění, neoznámí-li Objednatel vady díla bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil či při náležité odborné péči měl zjistit, nejpozději do 2 let od předání opravy.

9.2. Objednatel je povinen podle možnosti věc při převzetí z opravy co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o funkčnosti věci. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Objednatel právo a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z ceny nebo

d) odstoupit od smlouvy.

9.3. Objednatel sdělí Zhotoviteli, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Objednatel změnit bez souhlasu Zhotovitele, to neplatí, žádal-li Objednatel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Zhotovitel vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Objednateli, že vady neodstraní, může Objednatel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Objednatel volbu způsobu odstranění podstatné vady včas, má Objednatel práva jako při vadném plnění nepodstatným způsobem.

9.4. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Objednatel právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny. Dokud Objednatel neuplatní právo na slevu z ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Zhotovitel dodat to, co chybí. Jiné vady může Zhotovitel odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí Objednateli způsobit nepřiměřené náklady.

9.5. Neodstraní-li Zhotovitel vadu včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Objednatel požadovat slevu z ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Objednatel změnit bez souhlasu Zhotovitele.

9.6. Odpovědnost za vady se uplatňuje v provozovně Zhotovitele či písemně. Pokud oprava probíhala v provozovně Zhotovitele, je Objednatel povinen předmět opravy dodat Zhotoviteli na jeho provozovnu.

9.7. Reklamace může být Zhotovitelem zamítnuta zejména v těchto případech:

a) Neprojeví-li se reklamovaná vada během testů a objednatel nebude schopen bezprostředně vadu

viditelně před Zhotovitelem demonstrovat

b) Je-li příčinou vady nedodržení pokynů uvedených Zhotovitelem v protokolu o opravě věci

c) Je-li příčinou vady znečištění zařízení nebo zanedbání periodické údržby zařízení

d) Došlo-li k využívání zařízení mezi uplatněním reklamace a provedenou diagnostikou

e) Nesouvisí-li příčina reklamované vady přímo s provedenou opravou

f) Je-li vada způsobené běžným opotřebením nebo jiným běžným stárnutím

g) Bylo-li zboží neodborně namontováno

h) Důvodem okamžitého zamítnutí bude zjištění, že reklamujete u jiného podnikatele, než který vám zboží prodal a za jeho bezvadnost odpovídá.

9.8. Na smluvní vztah založený mezi objednatel/zákazníkem a společností se neaplikují ust. § 2101 odst. 1 věta druhá a věta třetí a dále ust. § 2108 občanského zákoníku.

9.9. Zhotovitel na opravu ani věci k opravě použité neposkytuje ve smyslu ust. § 2619 a ust. § 2113 a násl. občanského zákoníku, záruku za jakost, nestanoví-li Zhotovitel písemně jinak.

9.10. Pokud Zhotovitel na opravu či věc k opravě použitou poskytne dle odst. 9.9. VOP záruku za jakost, nejpozději při předání věci oznámí Objednateli dobu trvání záruky a záruční podmínky, kterými se musí Objednatel pro zachování záruky řídit.

9.11. Záruka za jakost věci či opravy zaniká v případě, že Objednatel poruší jakoukoliv záruční podmínku, nejpozději však uplynutím doby trvání záruky.

X.

Výjimky z odpovědnosti Zhotovitele

10.1. Objednatel bere na vědomí, že pokud nebudou dodrženy podmínky pro výměnu vstřikovačů a čerpadel, může dojít při zpětné montáži těchto dílů do vozidla k jejich poškození. V takovém případě Zhotovitel neodpovídá za případné poškození.

10.2. Zhotovitel neodpovídá za vady u veškerých nestandardních oprav provedených na výslovné nařízení Objednatele, pokud Zhotovitel Objednatele upozorní, že provedení opravy v rozsahu či způsobem požadovaném Objednatelem je svou povahou nevhodný, protože pouze částečná oprava může vyvolat poruchu neopravených částí a Objednatel přes toto upozornění na provedení pouze částečné opravy či na provedení díla za použití svých náhradních dílů, věcí, materiálu, zpětném montováním dílů trvá.

10.3. Objednatel bere na vědomí, že vstřikovače a vysokotlaká čerpadla jsou díly určené pouze k odborné montáži.

10.4. Objednatel bere na vědomí, že nedodržením podmínek a montážních postupů, ztrácí záruku na tyto díly.

10.5. Odpovědnost za vady zaniká, pokud Objednatel zasáhl do opravy provedené Zhotovitelem bez písemného souhlasu Zhotovitele. Odpovědnost za vady dále zaniká v případě opravné/údržbářské práce ze strany Objednatele nebo třetích osob po dokončení opravy Zhotovitelem v době trvání záruky.

XI.

Povinnosti Objednatele

11.1. Objednatel bere na vědomí, že před montáží vstřikovačů zpět do motoru musí být dodržen následující postup:

1. Vyčištění nádrže (v případě kovové nádrže a výskytu rzi výměna za novou)

2. Vyčištění celého palivového vedení a nahrazení gumových hadic za nové

3. Nový palivový filtr (povolený je pouze filtr kvality OEM)

4. Vyčištění railové lišty vč. přípojek nebo nahrazení za nové

5. Nové el. palivové čerpadlo kvality OEM

6. Kontrola vysokotlakého čerpadla v dieselovém servisu

7. Dokonale odvzdušněný palivový systém

8. Zápis kalibračních kódů vstřikovačů do řídící jednotky

9.Nový snímač tlaku paliva a regulační ventil.

10. Základní nastavení dávkovací jednotky vysokotlakého čerpadla, snímače tlaku paliva, ventilu regulace tlaku.

XII.

Smluvní pokuty

12.1. V případě prodlení s úhradou ceny za opravu dle čl. III těchto VOP je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení.

12.2. V případě prodlení s převzetím věci delším než 7 kalendářních dní je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli smluvní pokutu za každý den prodlení s převzetím věci až do jejího převzetí, a to ve výši 1.000,- Kč pokud se věcí rozumí motorové vozidlo a ve výši 500,- Kč v ostatních případech.

12.3. Právo zhotovitele na náhradu škody není sjednanou smluvní pokutou dotčeno a Zhotovitel je oprávněn požadovat nad rámec smluvní pokuty i náhradu škody.

XIII.

Závěrečná ustanovení

13.1. Zhotovitel si vyhrazuje právo znění VOP kdykoli změnit bez předchozího upozornění. Změna VOP se nedotýká již objednaných oprav.

13.2. Všeobecné obchodní podmínky objednatel/zákazníka se tímto výslovně vylučují

13.3. Veškeré případné spory vyplývající z uzavřených smluv mezi objednatelem/zákazníkem a zhotovitelem a souvisejících obchodů budou rozhodovány soudem příslušným dle adresy sídla zhotovitele.

13.4. Písemným jednáním, vyrozuměním, písemným schválením apod. se v těchto VOP rozumí jednání, vyrozumění, schválení apod. učiněné písemně s podpisem nebo e-mailem. Byla-li zpráva odeslána z emailové adresy sdělené Objednatelem v zakázkovém listu, nemůže se Objednatel / Zákazník dovolávat zneužití e-mailové adresy. 

13.5. Otázky těmito VOP výslovně neupravené se řídí občanským zákoníkem.

13.6. Objednatel/zákazník přebírá podle § 2620 odst. 2 občanského zákoníku nebezpečí změny okolností.

13.7. Objednatel/zákazník uzavřením smlouvy/objednávky výslovně potvrzuje, že se zněním těchto VOP seznámil, že si je přečetl, a že žádné z jejich ujednání nepovažuje za takové, které by nemohl rozumně očekávat.

13.8. Objednatel/Zákazník, který je podnikatelem, prohlašuje, že se v případě této smlouvy nejedná o tzv. smlouvu uzavíranou adhézním způsobem. Smluvní strany pro odstranění pochybností v souladu s ust. § 1801 občanského zákoníku sjednávají, že ust. § 1799 a § 1800 občanského zákoníku se na tuto smlouvu Nepoužijí.

13.9. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.1.2025 a nahrazují dřívější všeobecné podmínky.